söndag 25 april 2010

Söndagspyssel


Vilken dag...

Trots att man var lite sliten när man vaknade i morse så har denna dag varit den mest produktiva sen jag gick på min pappaledighet. Var iväg på Jula och inhandlade ett växhustält och ett par andra braHaGrejor. Fortsatte till Plantagen och inhandlade lite jord, perlite, näring och småkrukor.

Väl hemma så var det bara att plocka fram spade och kratta för att nedkämpa våran lilla samfällighetsplätt. Efter detta gav jag mig på våran terrass. Jag körde över den med högtryck för några dagar sen och nu har det ju varit fint väder i ett par dagar så jag ansåg den torr och oljade därför in den. När nu allt detta var klart så väntade omskolning av ett antal chiliplantor. Det tog lite längre tid än vad jag väntat mig med det blev ganska bra. Hoppas jag inte drog av allt för många rötter. Det lär man ju märka ganska snart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar