onsdag 7 juli 2010

Nu börjar det bli trångt






Jag har nu insett att jag inte tänkte efter ordentligt när jag startade min lilla odling. Jag har nu 45 sorter varav 9st fortfarande bor inomhus på grund av platsbrist, och förmodligen får bo där till nästa säsong. Tyvärr, om man får säga så, så står det 10 små krukor i tältet som ni inte ser ovan. Dessa plantor kommer också behöva ett nytt hem inom 2 veckor. Inte visste jag att chile kunde växa så mycket på så kort tid...

De Cayenne, 2cm lång.

Marconi Golden, 7cm lång
Apache F1, 4cm lång, färdigvuxen

Golden Cayenne, 1cm lång
Early Jalapeno, 2cm lång
Sweet Banana, 2cm lång




Santa Fe Grande, 7cm lång, färdigvuxen



Purple Tiger, 2cm lång

2 kommentarer:

  1. Fina bilder på finfina frukter. Jag ser att du också insåg för sent hur mycket plats de tar ;) Men kul är det.....

    SvaraRadera
  2. Såpass trevligt att det blir ett riktigt vägg-växthus nästa säsong. Och en lite mer genomtänkt sådd när det gäller antal och sorter.. =)

    SvaraRadera