fredag 23 mars 2012

Stora förändringar

Ja nu har det hänt en del. Till att börja med så har alla plantor flyttat ut på balkongen. Det såg väl inte allt för trevligt ut men det fungerade och plantorna verkade trivas bra.


De verkade trivas såpass bra att sista omplanteringen nästan blev nödvändig för flera utav sorterna. Nu blev det ännu mera rörigt och fullt på balkongen, en balkong som jag dessutom hoppas kunna använda till mig själv i vår/sommar.


Detta tvingade fram en sen lång tid tillbaka planerad lösning och jag får säga att jag blev riktigt nöjd. Det skall byggas någon annan form utav ben med dessa duger så länge.


Och här nedan ser vi resultatet. En riktigt schysst balkong med plats för vistelse. Kan det bli bättre? ;-)


Vissa sorter har börjat blomma så smått men jag räknar med en fullkomlig explosion de närmsta tio dagarna. Många sorter har långt gångna blomknoppar och några har dessutom börjat producera frukt. Det lutar åt ett riktigt bra chiliår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar