onsdag 8 september 2010

Statusuppdatering

Den okända röda habaneron från Willys har nu en hel del mogna frukter, och en albinofrukt som kan skymtas längst ut till höger. Vi får väl se vad som händer med den...
Mina två Caribbean Red har kom ganska långt de också. Frukterna vid första förgreningen är mer eller mindre mogna och andra förgreningen har precis börjat mogna. Det är sjukt mycket frukt på dessa plantor så taco-fredagarna och nästa års början på grillsäsongen är säkrad! =)
En klase Rocoto Orange. Fortfarande omogen men de borde börja skifta färg inom en vecka eller två. Tur att den är lite mer tålig än övriga sorter för den plantan är på tok för stor för att kunna stå inne.
Bolivian Rainbow fick flytta in i köksfönstret för någon månad sedan och den verkar trivas bra där. Det var tyvärr efter det att den fick komma in som den verkligen började blomma. Lite taskig tajming för alla de frukter på grenen nedan har inte kommit till tack vare självpollinering. Det är jag och min pensel som fixat det. Den har många grenar och de ser alla ut som den på bilden... :S

Fick i måndags besked om att lysrörsarmaturen jag beställt kommer in nu i slutet av veckan. Den skall täcka ungefär 2 kvm så de plantor som garanterat ej kommer hinna bära mogen frukt innan första frosten kommer förmodligen att få flytta in i nästa vecka. Jag har även 9 olika sorters C. pubescens utspridda i alla söderfönster som kommer placeras under lampan i mån om plats. En utav dessa håller på att blomma och de flesta andra kommer att blomma inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar