onsdag 27 april 2011

Flytten klar!

Japp.. Så var man då en stolt lägenhetsinnehavare med en inglasad chilibalkong i söderläge! Samlingen fick krympas ganska dramatiskt, från nästan 60 sorter till 38. Jag får väl kanske passa på att tacka bladlössen för att utsållningen gick såpass lätt som den gjorde. Kände bara att jag inte hade tid att utkämpa ett storskaligt krig mot dessa kryp på vissa plantor som dessutom var lite sargade efter tidigare angrepp. Risken att de skulle sprida sig till övriga var hög så sagt å gjort... 10 plantor åkte i tunnan idag innan den slutgiltiga flytten utfördes på de som lämnats kvar till sista hämtningen.

Jag måste nu inventera mitt bestånd för helt ärligt har jag dålig koll på vilka sorter som finns kvar efter halveringen. En omgång lusbekämpning återstår också plus omplantering av 12 sorter till. Balkongen var större än vad jag trodde så det finns plats! =)

Dags att bli betydligt flitigare på att uppdatera bloggen nu för det händer och har hänt en hel del grejer sen sist. Jag är dessutom ganska säker på att faktorn fritid kommer att bli väsentligt mycket högre än vad den varit de senaste månaderna.

Slutligen ett par bilder på samlingen som återstår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar