söndag 7 april 2013

Ett litet missöde

 För första gången har jag lyckas övergöda mina stackars plantor. Resultatet blev 4 döda och en allvarligt skadad. Det går dock ingen nöd på mig då jag har runt 25 st till men lite irriterande är det allt. Jag får se det från den ljusa sidan.. Nu finns det större chans för mig själv att få plats på balkongen i sommar. =)

Har varit riktigt dålig på att uppdatera denna vinter. Min ursäkt är främst att min kamera har pajat så jag måste ta bilder med mobilen, vilket inte är lika smidigt. Sen har jag faktiskt haft fullt upp så tiden har helt enkelt runnit iväg en smula. 

Innan missödet med övergödningen hade tre plantor börjat blomma så smått. Två utav dem dog men den tredje klarade sig och har börjat producera sina första frukter. Nedan har vi Hot Tomato som ligger i ohotad ledning tack vare tidigare nämnda missöde. 


Nedan ser vi den stolta lilla samlingen som förväntansfullt väntar på att få bli utplacerade på den inglasade balkongen. Jag tänkte vänta med detta tills dess att de frostfria nätterna blivit lite färre men sätter väl som deadline om två veckor. Gör förmodligen sista omskolningen vid samma tillfälle.




1 kommentar:

  1. Ser riktigt grymt ut! Förresten, var köpte du din Moruga Scorpion? Införskaffade min på fatalii, hoppas på att det är bra frön! De har ju nyligen lanserat sin nya chili på hemsidan som tydligen ska vara betydligt starkare, precis som om det behövs.. Lyckades du med din Golden Cayenne?

    SvaraRadera