fredag 25 juni 2010

Blomstertider

På bild 1 och 2 har vi Santa Fe Grande. Blomningen har precis börjat komma igång och de två första frukterna har börjat växa. De är dock inte "grande" ännu men det kommer väl.











Plantan har tagit fart ordentligt och växte förra veckan en decimeter på höjden. Det börjar bli läge att dra ner på kvävet lite och i stället fokusera på fosfor, kalium och lite andra mineraler och spårämnen.







På bild 3 har vi Fresno som också kommit igång med blomningen de senaste dagarna. Även här blir det i fortsättningen mindre kväve och mer utav allt annat.












På bild 4 så har vi första blomman på Bolivian Rainbow. Räkna med att denna planta kommer se ganska så trevlig ut i slutet av nästa vecka.



På 5:e och sista bilden har vi Marconi Golden. Den har också växt som en tok den gångna veckan så det blir inte mer kväve för den kan jag säga.












Så har vi då ett dilemma. Min Rocoto har lite problem och jag vet inte riktigt varför. Den tappar många utav sina blomknoppar innan de ens är 5mm långa. Har kollat runt lite och skall testa med att ställa dem närmre öppningen för att låta dem ha det lite svalare och de får inget mer kväve då det tydligen kan göra att de tappar knoppar. Hoppas att detta räcker annars måste jag se över min vattning och den är inte så lätt att ändra på. Jag är ju som jag är typ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar