lördag 15 maj 2010

Kamera och Christin har kommit hem igen

Det har hänt lite på den vecka som kameran varit bortrest. På de två första bilderna ser vi Apache F1, Caribbean Red Hot habanero, Early Jalapeno, Santa Fe Grande och okänd habanero från Willys.





Borde inte butiker vara tvungna att ange vilken sort det är de säljer? Att det är habanero står det men sen finns det ju faktiskt kanske upp emot 1000 olika sorter. Kan vara lite intressant att veta vad det är man stoppar i munnen, men det är kanske bara jag som tycker det.




På tredje bilden har vi en utav varje av de sorter jag planterade 2 veckor senare. De får stå kvar i sina små krukor i åtminstone en vecka till. Sen är det förhoppningsvis dags för dem att flytta in i ett lite större hem de också.





På denna bild har vi Bhut Jolokia. Det har varit väldigt bra kvalité på de frön jag sått för det är inte många som inte lyckats gro. Det kan kanske också bero på att jag är grymt rutinerad på det här med växter också.. ;)





På sista bilden ser vi bjudbrickan. Här har vi lite blandade sorter, dubbletter som jag inte har plats för. Om två veckor kommer det en hel del gäster hit så jag sparar på dem tills dess så får den som vill ha ta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar