tisdag 3 augusti 2010

Separationsångest

Ja..

Att åka iväg på semester skall bli riktigt skönt och trevligt men jag har faktiskt lite ångest för hur det skall gå för mina plantor under kommande vecka. Ohyra är jag inte rädd för men uttorkning är det lite värre med. Igår flyttades allt till baksidan istället där de kan få skugga men ändå ljus för att plantorna skall klara någon eller ett par dagar med fint väder utan vatten. Hoppas att de inte tappar frukter eller dylikt pga uteblivet direkt solljus...
Det var först igår när vi tog ut allt från växttältet som man egentligen fattade hur stora de blivit. Hur har de fått plats i tältet? Jag fick inte in allt igen efter flytten i alla fall.

Införskaffade en planta med gröna frukter på för ett 6-7 veckor sedan. De mognade ganska så snart därpå och alla åts upp. Det roliga är att den började blomma igen någon vecka efter det att jag köpt den och nu ser den ut enligt nedan. Ruskigt snabb måste jag säga. Synd att man inte vet vad det är för något bara.. .

2 kommentarer:

  1. Underbara plantor. Jag tycker att de liknar Sivripeber. Svårt att se storleken på dem, men Sivrin blir ca 20-25cm skulle jag tro. Kolla upp det och se.

    SvaraRadera
  2. Riktigt så stora är de inte. Storleken och utseende påminner mycket om de chili du kan köpa som spansk peppar på ica. Mycket frukt är det iaf. Fler frukter än blad typ.

    SvaraRadera